Mission Beach, Magnetic Island, Whitsundays - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Beau Groot - WaarBenJij.nu Mission Beach, Magnetic Island, Whitsundays - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Beau Groot - WaarBenJij.nu

Mission Beach, Magnetic Island, Whitsundays

Door: Beau de Groot

Blijf op de hoogte en volg Beau

10 Oktober 2016 | Australië, Noosa Heads

Hai koukleumpjes in Nederland!

Week 5 zit er al weer op.. De tijd gaat zo onwijs snel! Ik heb deze weken echt onwijs leuke dingen gedaan dus het word weer tijd voor een kleine update.

Nadat we nog een weekendje in YHA hostel in Cairns verbleven zijn we met de Greyhound bus vertrokken naar Mission beach. Dit is een heel klein plaatsje, niet heel bijzonder veel te beleven. We sliepen in Jackaroo treehouse hostel en dit was een soort mega boomhut in the middle of nowhere. Super gaaf om midden in een bos te slapen, maar man, wat een muggen, spinnen, gekko's en tientallen andere beesten die je liever niet in je kamer wilt hebben. Op dat na was het hostel onwijs gaaf. Eigenlijk hebben we de twee dagen dat we hier verbleven een beetje gerelaxt, gekeken wat we hierna wilde doen en het beruchte backpackers spel 'shithead' een keer of 50 gespeeld. Er zaten in dit hostel ook vrij veel Nederlanders dus de Nederlandse meezingers werden natuurlijk goed meegezongen!

Op woensdag 28 Oktober vertrokken we met de bus naar Townsville om vanaf hier de ferry naar Magnetic Island te nemen. We sliepen hier in het hostel X-base, wat echt vol zat me engelsen en duitsers (Het lijkt wel of 90% van de east coast duits of engels is :P) We sliepen hier in verschillende kleine huisjes die 's avonds licht gaven, was heel leuk om te zien. (Zie foto's op Facebook) De eerste dag dat we hier waren hebben we meteen 3 scootertjes gehuurd, man wat was dit leuk! De hele dag met 65 km/pu de berg af, zeker wel ff anders dan m'n Nederlands Mio'tje haha! We zijn naar een walking track gelopen en na zo ruim een uur bikkelen in de zon waren aangekomen bij de lookout, wauw dit was het zeker wel waar! We konden over een heel groot natuurgebied kijken en wat afgelegen stranden zien. Wat ook heel gaaf was, is dat we onderweg in de bomen een stuk of 6 koala's hebben zien hangen, inclusief 2 baby's, te leuk! Die avond hebben we nog mooi afgesloten met een drankje, want kannen cider en bier kostte in dit hostel praktisch niks! Die avond gingen we vroeg ons bed in want de wekker ging om 5 uur om de zonsopgang te kijken, na een half uur geklaag van iedereen dat we moe waren en wilde slapen, was de zonsopgang het zeker wel waard! (Filmpje staat ook op Facebook btw) Dus wij als 4 vrolijke meisjes wilde gaan ontbijten, tot we ontdekten dat in al ons eten echt tientallen mieren zaten, dus daar ging ons ontbijt. We wilde deze dag lekker rustig aan doen en 's avonds zonsondergang kijken in het Westen, totdat we er achter kwamen dat er geen bus ging naar het Westen en het zo'n 4 uur lopen zou zijn hahaha! Dus toen besloten we maar wilde Wallaby's te gaan voeren. Er was een plek vlakbij het hostel waar de Wallaby's leven tussen de rotsen, als je zoete aardappel o.i.d. meebracht, kwamen ze super dichtbij, was echt heel leuk!

(ik geloof) Zaterdag 1 Oktober vertrokken we weer met de bus naar Airlie Beach voor onze Whitsunday trip! We sliepen eerst 2 dagen in een hostel genaamd Beaches, nou wat een ramp was dat hahaha! De muziek van het eetcafé onder ons stond echt kneiter hard tot 12 uur en de matrassen waren zo dun dat je de spijlen van het bed in je rug kon voelen. Maar al met al waren we dinsdag helemaal excited voor onze Whitsunday Island trip! We gingen op een grote zeilboot met een man of 50 (we sliepen ook op de boot), we sliepen met ze 4e in een kamer van misschien 2 bij 2, maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Woensdag ochtend kwamen we vroeg aan bij Whitsunday Island waar we naar de andere kant van het eiland moesten lopen om op White haven beach te komen, dit is een van de witste stranden van de wereld en damn wat was dit mooi! Door de wind verplaatst het witte zand zich in een soort van mooie golven en ik heb ook nog nooit zo helder blauw water gezien! Dit was echt een van de hoogtepunten tot nu toe. Na een paar mooie foto's gemaakt te hebben (Zeg maar gauw een stuk of 40 hahaha) Gingen we weer terug naar de boot om naar onze eerste snorkel plek te gaan, waar gelijk hoogtepunt nummer 2 gebeurde, we zagen eindelijk een schildpad! Ook was het koraal hier een stuk kleurrijker dan in Cairns! Deze dag was dus echt top. De volgende dag hebben we nog wat gesnorkeld, tot we om 12 uur weer in de haven van Airlie Beach aankwamen!

Vrijdag 7 Oktober namen we de nachtbus van 9 uur lang naar Agnes water, nou zoals het klinkt was het ook, dus na een uurtje of 2 slapen kwamen we 'sochtends om 6.15 aan in Agnes Water/Town 1770. We hadden al gehoord dat hier niet heel veel bijzonders te beleven was, maar Kim en ik wilde graag de Scooterroo tour doen, dan rijd je op een soort grote motor dat de snelheid heeft van een scooter, super gaaf om een keer op te rijden! Onderweg zijn we ook echt tientallen wilde kangoeroes tegen gekomen, dat was ook voor het eerst dat we deze in het wild zagen! Zondag 9 Oktober wilde we eigenlijk een surfles nemen, aangezien die hier maar $17, maar helaas waren de golven niet zo hoog. Als back-up plan gingen we naar een kangaroo sanctuary, dit is een soort opvang voor kleine kangoeroes die hun moeder kwijt zijn geraakt, alle kangoeroes die hier rondlopen zijn dus ook gewend aan mensen, waardoor je ze kon voeren en aaien, super leuk!

Nu is het Maandag 10 Oktober en we zijn vanochtend vroeg op de bus gestapt, Anne-Linde, Kim en Louki gaan nu door naar Fraser Island en ik naar Noosa, vanaf hier ben ik dus in m'n eentje! Beetje spannend wel maar zeker wel leuk! Ben benieuwd wat de reis me nu alleen gaat brengen!

Aangezien ze hier geen goede wifi kennen ofzo, zal ik niet altijd evenveel kunnen posten maar ik doe m'n best! Spreek jullie gauw weer.

Lots of love from Oz