Start met de groepsreis van Australian Backpackers - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Beau Groot - WaarBenJij.nu Start met de groepsreis van Australian Backpackers - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Beau Groot - WaarBenJij.nu

Start met de groepsreis van Australian Backpackers

Door: Beau de Groot

Blijf op de hoogte en volg Beau

12 September 2016 | Australië, Collaroy

Good day everyone!

Nu de startersweek er zo goed als op zit leek het me een perfect moment op te beginnen met m'n eerste reisverslag.

Op maandag 5 september was het eindelijk zo ver, na weken voorbereiding en afwachten mocht ik eindelijk op weg naar Australië! Vergezelt door een hele groep lieve mensen ging ik die ochtend naar Schiphol om samen met een groep van 18 andere ons Australische avontuurtje aan te gaan. En of het ook niet anders kon, ik was de enige die niet kon inchecken vanwege een visa fout.. die o leek oprecht op O en geen 0. Na wat zweetdruppels en angst dat ik niet mee zou kunnen die dag mocht ik na een belletje met de immigratiedienst (gelukkig) wel mee het vliegtuig in. Er hebben aardig wat tranen gevloeid bij het afscheid nemen, maar dat mag de pret niet drukken.. We konden eigenlijk per direct door lopen naar de gate en daar begon de immens lange reis.. Na een vlucht met China Airlines van 11 uur (!) en veel 'Rice with chicken' en 'Noodles' later kwamen we aan op onze overstap op Bangkok, gelukkig konden we een uur later al door naar onze 2e vlucht: Taipei. Na nog drie uur opgevouwen in een vliegtuig stoel landde we op Taipei. We gingen met de hele groep richting een hotel waar we de hele dag konden spenderen, een normaal bed en een douche waren zeer geliefd bij allen. Na nog even door de winkelstraat gelopen te hebben konden we gelukkig door naar de derde en laatste vlucht: Sydney! Na anderhalve dag onderweg te zijn geweest kwamen we ein-de-lijk aan op het vliegveld, waar we werden onthaald door 2 mensen van Australian Backpackers. Op een verloren zonnebril van Manon en een iPod van Kim die nog in het vliegtuig ligt, is de reis eigenlijk prima gegaan.

Na een ritje lang het opera house konden we eindelijk richting het hostel waar we de eerste week verbleven: YHA Beachouse in Collaroy. We werden enthousiast verwelkomd door het Sydney team van Australian Backpackers. Er werden die dag wat belangrijke dingen verteld en uitgelegd en na een BBQ met de gehele groep dook iedereen al snel z'n bed in, want de wekker ging al weer om half 7 voor de eerste regeldag!

Die dag hebben we wat door Sydney gelopen, bankrekening geopend, Simkaart geactiveerd, Tax file number aangevraagd en zo nog wat belangrijke dingen geregeld. Ook kwamen die middag een aantal mensen iets vertellen over tours die je kunt boeken in en rondom de East Coast. Na dat we terug kwamen was het zo ver: de eerste keer zelf koken. Op een iets smakeloze pastasaus was onze maaltijd prima eetbaar, laten we het maar houden op oefening baart kunst..

Dag 3: Dit was persoonlijk mijn favoriete dag.. Waar wij om 5.45 (!!!!!) aan het ontbijt zaten mochten we na een 3 uur lange busrit onze eerste surfles mee maken! Waar ik verwacht had dat ik er geen reet van zou bakken, kon ik na de 2e poging al staan! Deze middag was in één woord echt amazing! Ik ga zeker iets van een surfkamp doen komend half jaar, want ik vond het echt onwijs leuk. Omdat we nog niet genoeg zout binnen hadden gekregen die middag leek het ons een prima idee om die avond kip met patat te eten, en man man man, ze gooien hier het liefst een halve pot zout over hun patat. (Jij bent er niks bij Wil :P)

Dag 4: Nadat de wekker weer om kwart voor 7 ging, (Ik ben in me leven nog nooit zo vaak zo vroeg opgestaan joh..) en iedereen wakker werd met immense spierpijn van het surfen, mochten we weer ruim 2 uur in de bus zitten voor een wandeling door de Blue Mountains. (Voor praktisch alles hier moet je minimaal 2 uur in de bus zitten) Ondanks dat het onwijs koud was en het heel hard waaide (Ja ik denk dat het karma is dat jullie wel 25 graden hebben in Nederland) was het super mooi om door dit National park te lopen. Later die dag brachten we nog een bezoekje aan een Wild Life park waar we heel wat kangoeroes en koala's hebben gespot. Helaas kon ik die avond niet mee op stap omdat ik m'n enkel had verzwikt, maar gelukkig kon ik wel een paar extra uurtjes slaap gebruiken haha!

Dag 5: De laatste dag met Australian Backpackers! Waar ik als enige al wakker werd om 7 uur 's morgens en de rest nog uitkaterde in bed, begon ik deze dag met een strandwandeling, want eindelijk scheen de zon een beetje.. (Al de andere dagen was het nogal koud in Sydney helaas) Deze dag stond eigenlijk een city walk gepland, maar aangezien vrijwel iedereen niet uit z'n bed te branden was, hebben we deze wijselijk afgeslagen hahaha. Die ochtend heb ik samen met drie andere meiden een ander hostel meer in het centrum van Sydney geboekt, we zijn van plan hier nog een week te verblijven en dan een vlucht te pakken naar Cairns, want Hey, daar is het wel 28 graden. (Alles voor het goede weer laten we maar zeggen..) Die middag hebben we nog even wat gechilld op het strand.

Nu is het Maandag 12 September en ik ben druk m'n spulletjes aan het pakken, want man wat word het een zooi met 6 vrouwelijke backpackers op één kamer hahaha! Zie het als kleren all over the place. Over een uurtje gaan we uitchecken en vertrekken wij (nu op eigen houtje) naar het volgende hostel, nu gaat de reis pas echt beginnen!

Ik ga proberen jullie een beetje up to date te houden, maar met de wifi verbinden van Australië kan ik nog niks beloven!

Lots of love x
Beau

  • 12 September 2016 - 07:26

    Jose:

    Heel veel plezier. Maar zo te lezen komt dat wel goed met je. Xxx

  • 12 September 2016 - 08:55

    Monika:

    leuk om mee te genieten van je reis Beau , veel plezier van ons allemaal !!

  • 12 September 2016 - 20:37

    Wil:

    Ha die Beau.......nu echt al onwijs gaaf wat je daar allemaal ziet en doet, en je bent pas net begonnen.
    Er gaat nog veel meer leuks komen

  • 13 September 2016 - 09:30

    Jamie:

    Wat een goed begin van dit avontuur.
    Ik krijg helemaal flashbacks van 5 jaar geleden!
    Lekker genieten de komende tijd! En (wie weet) tot snel!
    Loveyouuu

  • 15 September 2016 - 13:25

    Free:

    Hoi lieve Beau,

    Leuk om op de hoogte te blijven op deze manier. Heerlijk genieten!

    X van Free, Tom en Jay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Start backpacking in Australia since 5 September, travelling the East coast.

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 3889

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 30 November -0001

Backpacking Australia 2016/2017

Landen bezocht: