Het echte begin! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Beau Groot - WaarBenJij.nu Het echte begin! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Beau Groot - WaarBenJij.nu

Het echte begin!

Door: Beau de Groot

Blijf op de hoogte en volg Beau

22 September 2016 | Australië, Cairns

Goedemorgen iedereen,

Ik dacht dat het wel weer tijd was voor een kleine update!
Het is vandaag 22 september dus om precies te zijn ben ik 17 dagen geleden van huis vertrokken. De maandag na m'n laatste bericht zijn we met z'n vieren verkast naar een hostel wat meer in de stad, op wat stress over het openbaar vervoer na, zijn we gelukkig veilig beland in Sydney Central Backpackers Hostel. Hier merkte we wel gelijk dat het heel anders was dan ons hostel in Collaroy, omdat daar het kantoor van Australian Backpackers zat, zaten er daar natuurlijk tientallen Nederlanders, dat was hier met vrijwel alleen maar Fransen en Engelsen zeker wel anders. De tweede dag dat we hier waren hebben we wat van de stad bekeken, Harbour bridge, Opera house, botanical gardens, Art gallery of NSW (Ja jongens jullie lezen het goed, Beau is vrijwillig naar een museum geweest) Al met al hebben we deze week voor de rest niet heel veel spannends uitgevoerd. Paar avonden uit geweest, wat trips geboekt bij Peter Pans. We hebben die hele week eigenlijk afgeteld naar de dag dat we naar Cairns zouden vliegen, want man wat was het koud in Sydney. Elke avond gewapend met jassen, truien en lange broeken gingen we de stad in, waar op wonderbaarlijke wijze in geen een kroeg of club een garderobe te vinden was. Ook was het erg opvallend dat Sydney een enorm schone stad is, nergens sigaretten, afval of kauwgom op de grond, daarbij was driekwart van Sydney een 'No smoke zone'. Nou mam, ik wens je vast succes voor als je komt hahaha. Zondag 18 september was onze laatste dag in Sydney, lekker typisch als het was heeft het die dag de hele dag geregend. Die middag heb ik even afgesproken met Keshia, zij is de dochter van een jeugdvriendin van mams, die elkaar al sinds ik gok hun 20e niet meer hebben gezien! Het was super leuk om haar even te ontmoeten en ik kijk nu al uit naar het moment dat Jamie en mam langskomen. Ze komen 29 december aan in Brisbane en dan kunnen mams en zij elkaar eindelijk weer zien!

Maandag 19 september: Eindelijk naar Cairns! En of het ook niet anders kon zijn we wel te verstaan 5 uur te vroeg, één halte te laat uitgestapt in de trein. Stonden we daar op het internationale vliegveld. De rit van Sydney centrum naar het vliegveld had ons al 16 dollar gekost, met een gedachte van 'oh we kunnen toch gratis terug' (In Sydney als je binnen een uur terug gaat met de trein is de terugrit gratis) wilden we door de poortjes stappen, saldo te laag. Na 10 dollar opwaarderen bleek het overigens nog steeds te laag, nadat het na nog 10 dollar extra er bij te doen NOG STEEDS te laag was, hebben we maar een los kaartje gekocht (Alsnog $6,10 voor 1 halte terug). Al met al waren we ruim op tijd op het goede vliegveld, na een afleveringetje Expeditie Robinson op het vliegveld (Oh wat mis ik dat erg!) Konden we om 15.40 eindelijk op weg naar Cairns. Na 3 uur in het vliegtuig (Die vlucht voelde als niks vergeleken met onze voorgaande vluchten) waren we aangekomen in Cairns, eindelijk warmte! We zijn om 7 uur 's avonds vertrokken naar het hostel Tropic Days, wat echt onwijs leuk is! (Zal proberen wat foto's hier te uploaden, of anders op Facebook) We waren herenigd met een aantal mensen uit onze Australian Backpackers groep die al een tijdje hier verbleven. Die avond zijn we even de stad in gegaan naar the Salt bar en Woolshed, we voelde ons gelijk stukke beter in onze korte kleding, vergeleken met Sydney haha!

Dinsdag 20 September: God damn wat was het wennen aan die temperatuurovergang! Maar we mogen zeker niet klagen. Die dag hebben we een beetje rond gehangen bij de lagoon, een soort groot aangelegd zwembad omdat je hier in het Noorden niet mag zwemmen in de zee vanwege Krokodillen. Prima dagje om te wennen, zijn die dag op tijd gaan slapen, want woensdag gaan we naar de Great Barrier Reef!

Woensdag 21 September: Hoe enthousiast ik dinsdag was, hoe misselijk ik deze ochtend was hahaha. De goon (Dit is een doos met 4 liter wijn(kennen we in Nederland volgens mij gewoon ook) waar je $10 voor betaald, want man wat is de alcohol hier duur) van de vorige avond was niet helemaal lekker gevallen, dus na een misselijke ochtend ging het gelukkig, eenmaal op de boot beland weer helemaal prima. De planning was om te gaan snorkelen en duiken, maar helaas vanwege mijn slechte longen moest ik het duiken overslaan. Desalniettemin was het snorkelen ook onwijs leuk!

Donderdag 22 September: Dat is de dag dat ik dit verhaal aan schrijven ben. We zijn vandaag aan het bekijken wat we dit weekend gaan doen, morgen moeten we dit hostel verlaten en dan hebben we nog een weekendje open staan, vanaf maandag hebben we ruim anderhalve week vol gepland met tripjes!

Jullie zullen daarna weer iets van me horen. :)

Lieve groetjes,
Beau

• 22 September 2016 - 14:30

Anne-Marie:

Wat een rot leven heb jij ook ;-) Heel veel plezier

• 22 September 2016 - 20:59

Anja:

Wauww wat een mooi smaakvol verhaal heb je er weer van gemaakt. Xxx